Oorspronkelijk hadden we twee dagen Kroatische vakantie gepland, namelijk op 15 en 16 augustus. Door onze topreissnelheid werd dit nu een dikke week! Uiteraard werd dan ook overwogen om eventueel iets vroeger dan gepland door te reizen naar Italië. Toen we echter vernamen dat Slavko speciaal verlof had gepakt die dagen, werd dit idee al snel weer van tafel geveegd.
We kregen te horen dat het hier al sinds mei 2013 niet meer had geregend en de enorme droogte al de vegetatie deed afsterven.
Dit horen deed ons zo veel verdriet dat we onze Belgische talenten aanspraken om de hemelsluizen te openen. Een onweer zonder weerga was het gevolg!
Kleine modderstroompjes, overvolle cafés enz. waren schering en inslag.
We vulden het grootste deel van onze tijd met uitstapje naar de stranden in Molunat, terrasjes, wandelingen, een daguitstap naar Dubrovnik en nog zoveel meer!
Ook was er in Mikulici een plaatselijk voetbaltournooi aan de gang, waarop we massaal weddenschappen sloten en onze zuurverdiende vogels, vissen en beren verspeelden.
Vrijdag was het afscheid dan aangebroken. Als dank voor de gastvrijheid, stelden we een visserspakketje samen (vislijn, haakjes, ...) ook hadden Rinke en Slavko voor ons een verrassing, een prachtig flesje plaatselijke olijfolie. De geschenken waren bij beide partijen een prachtschot in de roos!
's Avonds volgde dan nog de voetbalfinale en de hoofdpijnbezorgende afterparty, waarna we wat zouden snoozen in de hangmat, tot de bus langs zou komen rond 5u30.
uw frisse verschijning is toch al een beetje verdwenen hoor Poesje
BeantwoordenVerwijderenInderdaad, jongens, ge moet u toch eens een keer scheren zenne, 't Is geen zicht, dat goed voorkomen is precies veraf.
BeantwoordenVerwijderenOndertussen is dat allemaal alweer bijgewerkt. Gene paniek, we zijn weer even prachtig als gebruikelijk ;)
BeantwoordenVerwijderen