Samen op reis met den Bompa en de Poes

Zonder geld, zonder vrees, noch verstand
Op trektocht door menig Europees land
Een verhoogde dosis plezier en avontuur
Aangezien we reizen zonder eigen voiture


maandag 24 juni 2013

Het plan

Waar al zeker geen twijfel over kon bestaan is het feit dat we dringend zonlicht nodig hebben. Het werd dus al snel duidelijk dat we richting het zuiden zouden trekken.
Zoals enkelen onder u zich misschien nog zullen herinneren, trokken Joris en Felix al eens al liftend tot aan de Albanese grens. (www.hitchhiketogreece.blogspot.com) Op deze zeer leerrijke reis hebben we natuurlijk ook zeer interessante personen leren kennen. Zoals men zegt: connecties zijn de achterpoortjes tot succes. Nu blijkt echter ook dat 'connecties de achterpoortjes tot een geslaagde reisbestemming' zijn.

Nadat we namelijk besloten hadden richting Middellandse Zee te trekken, nam Felix contact op met Rinke en Slavko uit Dubrovnik, Kroatiƫ. Twee supervriendelijke mensen, waar de twee broertjes Luyckx in 2010 zijn blijven overnachten. (zie link hierboven)
Na mijn vraag om nog eens af te komen, kreeg ik volgend bericht:

Hoi Felix,
wat een gezellig berichtje van jou vanmorgen! Wij wonen nog in hetzelfde dorpje maar op een veel mooier plekje en een veel fijnere tuin en met veel meer plek voor een tent. Bovendien vinden we bezoek gezellig en het lijkt me heel leuk om je nog eens te zien, dus wat mij betreft ben je welkom hoor! Ik zal het straks met Slavko overleggen maar ik weet eigenlijk wel zeker dat hij het heel leuk vindt.
De zee is al heerlijk warm, we zwemmen elke dag. Kun je daar ook fijn van genieten als je komt.


De eindbestemming lijkt ons dus duidelijk! Waarvoor enorm veel dank aan Rinke en Slavko voor hun onbegrensde gastvrijheid!

Om ook onderweg nog iets boeiends te plannen, besloten Ian en ikzelf om ook een tussenstop te plannen in het mooie Praag. Voor het overige zullen we trachtten de reis zo goedkoop mogelijk te houden, door wild te kamperen en onderweg niet te vaak stil te houden.


De geplande route: 
(FL)

Welkom

Dag bloggertjes allemaal!

Aangezien Ian al ettelijke jaren aan mijn hoofd blijft zagen om op liftreis te vertrekken, heb ik uiteindelijk toch maar toegegeven.
Ons vage plan heeft de laatste dagen al behoorlijk wat vorm gekregen: de grote reislijnen zijn uitgezet, de data liggen, voor zover dat mogelijk is, vast en zoals u kan zien, staat vanaf heden ook onze eigenste reisblog online. Ook hebben we een vriendelijke sponsor gevonden, die ons (vermoedelijk) verkeerd begrepen heeft.

We raden iedereen alvast aan om zich als volger te registreren (rechts onder het blogarchief) om zodoende niets van onze voorbereidingen en de uiteindelijke reis te moeten missen. Hou verder ook onze facebookprofielen in de gaten, waar we zo regelmatig mogelijk updates en verwijzingen naar deze blog zullen plaatsen.

Vertrekken doen we op woensdag 7 augustus 2013. De terugkomst is voorzien op zaterdag 24 augustus, maar dit is natuurlijk onder voorbehoud. (o.a. reistempo, hoeveelheid plezier, sterfgevallen, ...)

Voel je gerust vrij om op onze berichten te reageren. Aanmoedigingen, bedenkingen, tips, pure onzin, ... alles is welkom!

Groetjes van Den Bompa en zijn Poes!

(FL)