Om 8u20 vertrok onze chauffeur naar Dubrovnik. Vandaag was hij al een stukje minder islamhaatpredikent en achteraf gezien was het nog een redelijk aangename rit. Toch waren er enkele asociale kantjes die weer aan het licht kwamen, zoals heel de tijd aan de linkerkant rijden en niemand voorbij willen laten steken, met als klap op de vuurpijl andere chauffeurs verbaal aan te vallen: 'De weg is niet van u alleen é!'
Gelukkig waren er dus ook enkele socialere momentjes. Een traktatie op een kriekenflap, het uitproberen van lokale kwaliteitsproducten zoals oesters, nectarines en 5kg verse vijgen. (Sindsdien hebben we geen vijgen meer aangeraakt wegens overdosis.)
Uiteindelijk kwam de rit ten einde in Dubrovnik city, waar we nog snel de bus namen tot in Zvekovica. Als we van hieruit nog konden liften tot in Gruda, zou Slavko ons komen ophalen.
Zo gezegd zo gedaan. Na een half uurtje geduld zaten we opnieuw in de wagen met een jongedame die ons afzette aan supermarkt Tommy, waar na een paar minuutjes ook Slavko ten tonele verscheen.
Na een korte kennismaking met Ian, kon onze laatste rit beginnen, net als een gezellige avond vol drank, gelach en (bij)gepraat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten