Na zoveel pech, ongeluk, tegenslag, bleinen en stijve spieren, was het enthousiasme stilaan moeilijk vast te houden. Ook was ons water op, waardoor we stilaan uitdroogden en niet eens oplosontbijt konden bereiden.
Om niet te snel op te geven plaatsten we ons weer op de baan voor nog een anderhalf uur vruchteloos liftplezier. De onbeleefdheid van de Italianen ergerde ons mateloos en uiteindelijk besloten we terug te gaan naar Bari centrum en zo snel mogelijk uit Italië te vertrekken per trein.
Jammer genoeg hield dit ook in dat we het hele eind moesten terugwandelen! Dit keer hadden we gelukkig schoenen aan i.p.v. sleffers!
Aan de rand van Bari gekomen, namen we de bus en zagen we al de kilometers die ons de vorige avond zoveel tijd en pijn hadden gekost voorbijflitsen. Zéér frustrerend.
In het station kregen we een trein te pakken naar Bologna, alwaar we moesten overstappen op de trein naar Milaan. Jammer genoeg namen we de verkeerde trein ('sneldienst' ipv gewone) waardoor we nog een boete van €52 in ons gezicht gewreven kregen. De 'pechdag' lijkt stilaan over te vloeien in een 'pechweekend'
In Milaan aangekomen, kregen we te horen dat de trein naar Parijs reeds volzet was. Het zou dus overnachten worden in het centraal station van Milaan, Als we hier niet buitengegooid worden natuurlijk ...
Het pechweekend heeft duidelijk al onze energie en reisvreugde opgevreten en nu willen we eigenlijk gewoon zo snel mogelijk in ons bedje geraken :)
VIVA ITALIA!
sucked :(, maja op naar betere oorden zeker :)
BeantwoordenVerwijderenNu valt het in Milaan nog wel mee. De zon schijnt (eindelijk :-) ) en we moeten enkel maar genieten van het hersenloze toerisme tot onze bus vertrekt, dus no stress at all ;)
BeantwoordenVerwijderen