De aanzet voor de wijziging schuilt in de angst voor tijdsgebrek. Het blijft namelijk steeds de vraag hoe snel je ergens ter plaatse kan arriveren als je enkel en alleen maar kan vertrouwen op de goedheid van je Europese medemens. Zeker wanneer we graag 'op tijd' in Dubrovnik willen aankomen, voor Slavko's verlofdag en het jaarlijkse evenement in het sportstadion.
Het komt er dus op neer dat onze heenreis zo vlot mogelijk moet verlopen. Hoe vroeger we arriveren, hoe rustiger ons verblijf ter plaatse kan verlopen. De omweg via Praag (Praha) laten we mooi voor wat het is en we trekken in een zo recht mogelijke lijn richting Dubrovnik.
Deze wijziging was voor Ian echter nog niet ingrijpend genoeg. Na een hyperactieve zoektocht in zijn persoonlijke vakantiefotoalbums kwam hij met dit prachtexemplaar aanzetten:
Onmiddellijk begon het bij Ian te kriebelen om opnieuw te gaan varen. Hij hield dan ook zijn voet stijf totdat ik ermee instemde om ook een boottochtje in onze reis in te plannen.
Na behoorlijk wat gepuzzel en gepruts in google maps en de rest van het internet, werd de knoop doorgehakt en werd het volgende (voorlopig) definitieve plan vastgelegd.
Na ons verblijf in Dubrovnik, willen we een 200-tal km terug noordwaarts liften tot in Split, alwaar we ons met de ferry zullen laten overzetten tot in Ancona (Italië). Van hieruit zullen we onze reis vervolgen over het Italiaanse vasteland. O.a. Milaan en Torino zullen aan onze awesomeness ten prooi vallen, net als menig ander gehuchtje dat daarna toevallig op onze weg verschijnt, zoals daar zijn: Grenoble, Lyon, Nancy, Luxemburg, Brussel en als klap op de vuurpijl, het wonderschone en adembenemende kasteeldorp: Vorselaar, alwaar wij hopelijk zullen worden ontvangen door een horde fans die ons per sé allemaal willen trakteren op een lekkere frisse pint... (= hint)
Dit uiteraard allemaal op voorwaarde dat we ook ooit terug thuis geraken...
(FL)


Geweldig initiatief! Behoort ook tot één van mijn plannen, ooit ;) you go guys!!
BeantwoordenVerwijderenKlinkt echt adembenemend! Kom alsjeblieft zonder kleerscheuren en met al jullie ledematen terug ... En misschien wacht er dan wel een pintje op jullie! ;)
BeantwoordenVerwijderenAllé, jong, Praha lings laten liggen, da's echt een mooie stad hoor. Dat moet je dan ooit nog eens apart plannen.
BeantwoordenVerwijderenBootje varen vind ik een toffe optie, altijd gezellig.
In alle geval, een toffe reis gewenst.
Daar ben ik in 2010 nog geweest e :D
BeantwoordenVerwijderen