(Lees eerst 'Preview' en 'Preview (DEEL2)')
»» 6u45, tijd om op te staan!
Na een goede nachtrust van een tweetal uurtjes en het gezelschap van een triljoen slakken, werd de dag in schoonheid gestart met een lauwe smoothie als ontbijt.
»» Rond 7u30 werd het dan tijd om opnieuw aan het liften te gaan.
Een doorsnee koppel met caravan uit de Franse Ardennen (het koppel toch alvast, van de caravan ben ik niet zeker) kon me een lift geven tot aan de parking 'la plane d'ouest', een behoorlijk stukje verderop. Onderweg stopten we nog voor een ontbijtje dat bestond uit koffie en zelfgemaakte koekjes, van de bevalling dochter.
(Ja, die was er ook. De auto achter ons bevatte blijkbaar één bijbehorende oma en twee kinderen.) Rond 8u45 kwamen we aan, waarna ik nogmaals een kleine pauze nam in het airco-bevattende winkeltje.
»» 10u20, hoog tijd om verder te gaan! Vol goede moed een Belgische chauffeur aangesproken (bleek gelukkig een Vlaming, want ik was te moe voor Frans ;) ), maar de man was niet echt enthousiast.
Gelukkig heb ik hem tijdens het tanken toch nog kunnen overtuigen, dankzij mijn geweldige persoonlijkheid.
Het werd uiteindelijk een lange, maar zeer gezellige lift en rond 11u10 passeerden we de Spaanse grens!
Mijn chauffeur begon vervolgens over zijn hevige hoogtevrees en de schrik om de Pyreneeën over te steken. :)
Jammer genoeg moesten ze een andere afslag nemen en lieten ze me uitstappen ter hoogte van Sant Feliu.
Barcelona was nu minder dan 100km veder!!
»» Rond 12u15 begon ik aan de volgende, moeizame liftsessie.
Uiteindelijk belandde ik bij Theo en Elly in de auto.
Inderdaad een Nederlands koppel met bijhorende caravan.
Zij konden me afzetten in het centrum van Barcelona!
Wat uiteindelijk ook gebeurde, nadat den Theo een paar keer verkeerd was gereden, omdat hij de gps niet snapte.
Deze heuglijke aankomst vond plaats rond 14u45.
»» Maar tijd voor rust was er pas rond 19u, na heel Barcelona doorgeknoeid te zijn op zoek naar een geschikt hostel.
Met pijn aan de voetjes en een fris pintje werd deze preview afgesloten. Op naar het volgende avontuur!
knap gedaan!
BeantwoordenVerwijderen