Samen op reis met den Bompa en de Poes

Zonder geld, zonder vrees, noch verstand
Op trektocht door menig Europees land
Een verhoogde dosis plezier en avontuur
Aangezien we reizen zonder eigen voiture


maandag 22 juli 2013

Preview (DEEL 2)

(Lees eerst 'Preview')

»» Rond 1u08, kwam ik tot de conclusie dat elke minuut vijf keer rechtveren en 10seconden rondkijken op zoek naar terugkerende zwervers, geen geweldige nachtrust kon opleveren.
Door deze slaappoging was ik eveneens weer klaarwakker geworden en ik besloot dan maar om gewoon nog wat verder zuidwaarts te proberen geraken.

»» Dit bleek al snel de juiste keuze! Een spontane kleurling vertelde me me aan het volgende tankstation af te willen zetten. Dit werd echter steeds opnieuw 'het volgende' station, waardoor ik best wel wat km's begon te vorderen. Rond 2u18 kwam ik aan in Montpelier.

»» Weer redelijk snel kreeg ik een lift te pakken. Dit keer een grietje dat me wilde meenemen uit eigenbelang. Niets verkeerd denken, ze kwam namelijk net terug van een feestje en was  gewoon heel moe en blij iemand te kunnen meenemen om makkelijker wakker te blijven.
Nadat ik haar melde zelf al 43,25 uur niet geslapen te hebben leek ze toch niet echt gerustgesteld.
Maar ondanks enkele ongeplande baanvakwisselingen, geraakten we zonder kleerscheuren om 3u27 tot in Beziers.

»» De lange rit had echter haar tol geëist. Ik was nog extra moe geworden en de auto's wilden ook niet meer bijten. Uiteindelijk, zoals altijd, wint de slaap.
Rond 4u30 werd het kamp opgeslagen. Dit keer in de berm naast de péage en met slaapzak aangezien het (eindelijk) behoorlijk was afgekoeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten